r Pedagog, konsultant sportowy

Pedagog, konsultant sportowy

Konsultant sportowy - Emil Kosiec

Praca konsultanta ukierunkowana jest  przede wszystkim jako wsparcie psychopedagogiczne dla Państwa oraz Waszych dzieci. Gabinet od tego roku szkolnego stanowi uzupełnienie procesu dydaktyczno-szkoleniowego w naszej szkole.

Charakterystyka konsultacji:
Psychoedukacja w zakresie rozwoju sportowego dziecka (rodzic wspierający młodego sportowca).
Wsparcie w sytuacjach trudnych związanych ze sportem dziecka (radzenie sobie z porażką, stresem i presją).
Pomoc w rozwiązywaniu problemów komunikacyjnych na linii rodzic - dziecko.
Pomoc i wsparcie dla rodziców naszych uczniów (m. in. plany wychowawcze, codzienne trudności wychowawcze w rodzinie, sytuacje kryzysowe - rozwód, śmierć, przemoc itp.)

Charakterystyka konsultacji dla uczniów SMS:
Uzupełnienie treningu piłkarskiego i motorycznego o trening mentalny (koncentracja, nastawienie, regulacja stresu).
Wsparcie w czasie i po kontuzji.
Wsparcie w temacie określania sportowych celów krótko i długoterminowych. Planowanie ścieżki edukacyjnej i sportowej (uzupełnienie doradztwa zawodowego).
Pomoc psychologiczna wobec codziennych trudności szkolnych i pozaszkolnych.

Grafik pracy gabinetu:
Poniedziałek 11:25 - 14:25 oraz konsultacje 17:15 - 18:45
Wtorek 09:35 - 12:35
Środa 11:25 - 14:25 oraz konsultacje 17:15 - 18:45
Czwartek 11:25 - 14:25

Wszelkich informacji na temat spotkań udziela prowadzący pod numerem telefonu 792 833 319.

Zachęcamy Państwa do korzystania ze spotkań oraz zachęcania swoich dzieci.

 

Pedagog szkolny - Edyta Drabek-Kućka

Zadania pedagoga szkolnego:

  1. Diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów.
  2. Diagnozowanie, dokonywanie wspólnie z wychowawcami i trenerami analizy sytuacji wychowawczej w zespołach klasowych, pomoc w prowadzeniu lekcji wychowawczych.
  3. Udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb.
  4. Podejmowanie działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z Programu wychowawczo-profilaktycznego, w tym podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień.   
  5. Minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania poprzez organizowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym i pozaszkolnym uczniów, w tym prowadzenie zajęć indywidualnych i grupowych z uczniami przejawiającymi trudności w prawidłowym funkcjonowaniu społecznym.
  6. Pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów,  organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla rodziców i nauczycieli.
  7. Współpraca z poradnią psychologiczno-pedagogiczną.

 

Przyznaliśmy nagrodę za najlepszą recenzję w lutym

W szóstej edycji naszego Konkursu na recenzję nagrodę za najlepszą pracę otrzymuje Dawid Olszowski z klasy II liceum. Dwa bilety do kina na...

Znający ordynację, lecz stroniący od ordynarności

W ubiegły wtorek w naszej szkole odbył się I etap ogólnopolskiego konkursu pod nazwą Wybieram Wybory, sprawdzającego wiedzę licealistów na...

Echa Erasmusa

W latach 2015-2018 nasza szkoła wzięła udział w projekcie pod tytułem: ,,Closing  the gap in ICT’’  którego  głównym celem...

W STYCZNIU NAJLEPSZY BYŁ…

Nagrodę w styczniowej edycji Konkursu na recenzję otrzymuje Sebastian Sikora.

Recenzja sztuki pt. "Makbet" w Teatrze Polskim w Bielsku-Białej - dyskusja

Teatr Polski w Bielsku-Białej od 18 marca 2016 roku wystawia - zmorę i utrapienie wszystkich uczniów - Makbeta Williama Szekspira. Kultowa...